Nyheter

04.05.2016

Vianor går til Telering ePartner

Vianor velger Telenor og Telering ePartner som leverandører av telefoniløsninger.

Telering ePartner har fått oppdraget med å levere cirka 350 Telenor-mobilabonnementer, IP-telefoni, mobiltelefoner og tilbehør til dekk- og verkstedskjeden Vianor. 
Vianor har benyttet Phonero ved sine 50 avdelinger i Norge. Nå er samtlige abonnementer  overført til Telenor og nye sentralbord og IP telefoni-løsning er rigget opp. 

 Bedre taleopplevelse
- Vi skal i all hovedsak sørge for at både ansatte og kunder oppnår en bedre opplevelse gjennom et nytt sentralbordsystem med integrert IP-telefoni. Vi har nylig installert det nye telefonsystemet, og allerede nå er det en merkbar forskjell i talekvaliteten. Det blir det nærmeste man kommer ren studiolyd, tilsvarende det man opplever med HD Voice på mobiltelefonen, forklarer IT-ansvarlig Tom Eriksen i Vianor.

Han karakteriserer det som en omfattende avtale som har en varighet på to år i tillegg til opsjoner.

Samsung 
Vianor har i all hovedsak standardisert med telefoner fra Samsung. ePartner skal levere mobiltelefoner og annet tilbehør til medarbeidere i Vianor, samt løpende oppfølging av den nasjonale kjeden. 

- Kvalitet og stabilitet har vært viktig for Vianor i valg av løsning og produkter. Telefoni er en kritisk faktor for Vianor i kundekommunikasjonen. De er avhengig av tilnærmet 100 prosent oppetid og god kvalitet for å bidra til å skape gode kundeopplevelser. Løsningen må da bygges opp med både tjenester og produkter av høy kvalitet, sier daglig leder Hans Erik Robbestad i ePartner.

Pris og leveranse
IT-ansvarlig Tom Eriksen i Vianor er svært tilfreds med ny samarbeidspartner på telefonisiden. 
- Vi vurderte ulike tilbydere basert på leveranser og pris. Vi har nå fått etablert  et telefonsystem som vi alle er svært tilfredse med. Det å ha gode og moderne telefonsystemer er en del av konkurransekraften i markedet, sier Eriksen, og legger til: 
- Vi er svært godt fornøyd med leveransen fra Telering ePartner. Implementeringen ble gjennomført region for region og vi var ferdig i løpet av cirka en måned. Sist gang vi byttet operatør, tok det mellom seks og tolv måneder.